Pátek 19. 6.

18.06.2020 15:04

Český jazyk

s. 140/cv. 2

V1 a V2.   Maminka vaří a tatínek opravuje auto.

V1, protože V2.    Nemůžu ven, protože prší.

V1, ale V2.    Chtěl jsem jít ven, ale začalo pršet.

V1, aby V.    Chtěl bych, aby svítilo sluníčko.

Kde V1, V2, avšak V3.    Kde jsem sešit položil, nevím, ale já si vzpomenu.

Když V1, V2, ale V3.    Když budu mít samé jedničky, dostanu morče, ale moc se raději netěším.

 

s. 140/cv. 3

Medvědi vědí, že v dutinách stromů žijí včely. Na jejich medu si rádi pochutnávají. Lidé se naučili chovat včely v úlech, aby měli medu stále dostatek. Med má příjemnou chuť. Můžeme jim nejenom sladit, ale má i léčivé účinky. Proto vám ho dává maminka do čaje, když máte kašel.

 

s. 140/cv. 5

Přišli jsme do pokoje, kde nás čekalo veliké překvapení. V křesle seděla babička, která nečekaně přijela na návštěvu. Maminka mne požádala, abych dával chvilku pozor na malého brášku, že ona musí jít zatelefonovat lékaři. Tatínek řekl, že v neděli pojedeme na výlet. Ani nevíte, jakou mám radost, že u nás babička zůstane. Konečně jsem našel plavky, které jsem tak dlouho hledal. Doma hrajeme občas všichni domino a dobře se při tom bavíme.

 

 

—————

Zpět